Б'юті-прогноз. Що буде модно 2020-го

Експерти

beauty-дослідник Ганна Пасічник

Поки професійний світ аналізує результати декади 2010-х і прогнозує, що чекає на б'юті-індустрію у недалекому майбутньому, я аналізую тренди індустрії краси. Плюс головні акценти нещодавньої зустрічі Fashion and Beauty Tech Community (FAB) у Берліні і те, яким бачать розвиток сфери моди і краси інвестори та засновники успішних стартапів.

Фото: volkerpilz.photography

Фото: volkerpilz.photography

Друга зустріч FAB у Берліні (про першу зустріч можна прочитати тут) була присвячена стійкій красі, «чистим» б'юті-брендам і fem tech (інноваціям у сфері жіночого здоров'я та гігієни). Також тут говорили про нововведення у сфері стійкої моди, бізнес-концепт repair і використання штучного інтелекту для пошуку стійких рішень у модних пропозиціях.

Ще обговорювали тенденції у спорідненій з модою сфері — про ювелірні інновації розповіли творці стартапу Kimai, що став улюбленцем Меган Маркл та інших знаменитостей. Це відповідальна supply chain, переробка золота і використання штучних діамантів.

Фото: Kimai

Фото: Kimai

У світі б'юті намітилися такі тенденції:

  • Натуральність і чистота формул
Фото: Builders Club

Фото: Builders Club

Натуральність – в очах того, хто дивиться. Поки не існує чіткого визначення «натуральної» і «чистої» косметики, тому багато виробників використовуватимуть ці поняття для маркетингу своїх не таких вже й натуральних продуктів. Така несумлінність викликає недовіру покупців і, як наслідок, небажання вибирати.

Для цього явища навіть є назва – greenwashing, або «зелене промивання мізків». Гарна новина полягає в тому, що, зокрема, в ЄС уже готують законодавчі визначення таких понять, тому вводити в оману покупців стане неможливо. Поки таку роль відіграють спеціальні маркування на упаковках продуктів, які видають сертифікуючі організації, наприклад EcoCert або Natrue. Важливо розуміти, що сертифікація займає час, до того ж вона недешева, тому її не завжди можуть дозволити собі маленькі компанії.

Наприклад, для інноваційних лаків на водній основі Gitti концепт «чистого» продукту полягає у відмові від цілого ряду токсичних розчинників та постійній роботі над поліпшенням формули з метою зробити її ще безпечнішою як для покупців, так і для навколишнього середовища. Для Aer Scents, бренду на 100% ботанічних ароматів, чистота полягає у використанні натуральних компонентів без синтетичних добавок.

  • Велнес та харчові добавки
Фото: Ylumi

Фото: Ylumi

Так, це теж одна зі сторін краси — випити активний колаген (уже навіть є ігристе вино з колагеном!) або з'їсти таблетку з черговим суперфудом краси. Напрямок велнес активно розвивається і пропонує безліч продуктів і рішень для поліпшення самопочуття, здоров'я і зовнішнього вигляду.

Велику роль тут відіграє особистий досвід. Наприклад, активні біодобавки на основі рослинних компонентів Ylumi були розроблені лікарями, які поєднали сучасну науку і традиції китайської медицини. А сам бренд з'явився після того, як майбутня засновниця поправила здоров'я завдяки сумішам, які розробили спеціально для неї. Зрештою вона побудувала на цьому свій бізнес.

  • Fem tech
Фото: Kora Mikino

Фото: Kora Mikino

Один з найбільш цікавих напрямків — fem tech (додатки та продукти для жіночого здоров'я та гігієни) — дивує новими концептами. Наприклад, берлінський стартап Kora Mikino створює засоби жіночої гігієни, використовуючи європейські локальні інноваційні матеріали (наприклад, тканину на основі березових волокон замість бавовни). Також fem tech стартапи пропонують широкий вибір програм для трекінгу менструального циклу, фертильності та материнства.

  • Less is more
Фото: Less

Фото: Less

Саме покупці, особливо покоління міленіалів і Gen Z, є рушійною силою змін. Запит на чесність і прозорість (transparency) – це результат широкого проникнення соціальних медіа, адже зараз не вийде що-небудь приховати від кінцевих споживачів, як бувало раніше: хоч нелюдські умови праці на фабриках у країнах, що розвиваються, хоч тестування на тваринах, хоч забруднення навколишнього середовища або інше. Будь-яку інформацію легко знайти онлайн, а ще покупці можуть об'єднатися і влаштувати бойкот бренду або компанії-виробнику.

Окремо варто відзначити рух less is more – концепт відмови від усіх зайвих продуктів, мінімалізм і усвідомлене споживання. Цікавий новий бренд Less родом із Гамбурга — вони створили всього три мультифункціональні продукти для догляду за шкірою і два гребінця для волосся, що підійдуть для будь-якого віку і статі, і пропагують радикальний мінімалізм у поєднанні з максимальною ефективністю формул.

  • 3D-принтери для косметики
Фото: Chanel

Фото: Chanel

Дуже цікавий розвиток цієї технології для світу краси. Поки застосувань не так багато. Першовідкривачем стала Chanel: марка надрукувала на 3D-принтері щіточки для туші. Можливості 3D-принтерів можуть радикально змінити виробництво косметичних продуктів у найближчому майбутньому.

  • Штучний інтелект, доповнена реальність, віртуальні інфлюенсери
Фото: Pinterest

Фото: Pinterest

Розумні дзеркала – уже не новина, такі можна зустріти в сучасних магазинах Sephora. Вони підказують, як і який засіб краще нанести, і показують результат у режимі реального часу. Що ще здатний запропонувати Artificial Intelligence (штучний інтелект) у світі краси? Насправді тут незліченна кількість варіантів використання, як і в усіх інших сферах життя людини.

ModiFace, один з найвідоміших стартапів у сфері краси, був пару років тому куплений L'oreal і зараз їх розробки широко використовують для різних брендів групи. Віртуальне примірювання лаків, помад і тіней, розумні дзеркала в магазинах, персональний підбір догляду за шкірою – усе це вже реальність. Augmented reality (доповнена реальність) усе більше проникає у світ краси і зовсім скоро може революціонізувати світ ритейлу – як онлайн, так і в магазинах.

Знаєте Lil Miquela? Вона і ще цілий ряд віртуальних інфлюенсерів не тільки живуть своїм життям (віртуально), але й створюють такі ж продукти – наприклад, колекцію віртуального макіяжу для віртуальних особистостей. Деякі критики навіть кажуть, що штучний інтелект – це майбутнє інфлюенсер-маркетингу.

  • Instagram-маски
Фото: Builders Club

Фото: Builders Club

До чого тут б'юті? А ось до чого. Кілька років тому Shiseido запустили в Японії додаток для бізнес-версії Skype, аби жінки могли не перейматися щодо свого зовнішнього вигляду під час телеконференцій. Безсонна ніч або не встигли нанести макіяж? Не проблема. Програма накладає віртуальний мейк у режимі реального часу, і користувач добре виглядатиме на віртуальній бізнес-зустрічі.

Instagram-маски, по суті, є засобом індивідуалізації особистого бренду, а також замаскують те, що хочеться приховати користувачеві. А ще це хороший спосіб виділитися і отримати більше фоловерів.

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

GLEдіатор гламура. Нове обличчя культового Mercedes GLE Coupe Авто і техно

GLEдіатор гламура. Нове обличчя культового Mercedes GLE Coupe

Саудівська «Дакарія». Легендарне ралі змінює прописку Авто і техно

Саудівська «Дакарія». Легендарне ралі змінює прописку

Технології і краса. Як запустити beauty-стартап Експерти

Технології і краса. Як запустити beauty-стартап

Ганна Пасічник
Ганна Пасічник
beauty-дослідник