Бізнес і покоління Z. Як сьогодні співпрацювати з тими, хто завтра керуватиме світом

Експерти

PR-директорка Групи компаній MTI Ольга Кожухіна

Народжені після 1995 року – не лише майбутнє світової економіки, а найбільша група споживачів. За даними агентства Bloomberg і консалтингової компанії OC&C Strategy Consultants, цьогоріч ця група складе 40% у США, Європі та країнах БРІКС, 10% – в іншому світі.

Насправді, молоді люди мислять на крок вперед, цінують свободу самореалізації, сміливо живуть. Проводячи в смартфоні по 10-12 годин щодня, вони створюють унікальний контент і працюють зі стартапами. Виходячи тільки з цих фактів, звісно, бізнес має не стільки підлаштовуватися під покоління майбутнього, скільки взаємодіяти та змінюватися разом з ним.

Одного разу ми надихнулися історією про те, як засновник Nike доручив студентці розробити логотип для компанії – знамениту галочку, відому з 1971 року. І так зважилися на експеримент – створити конкурс для молодих графічних дизайнерів на найкращу ідею логотипу Групи компаній MTI. Звісно, простіше було б звернутися до креативної агенції (і подібні спроби ми вже робили), але думка попрацювати з поколінням Z запалила нас. Так було запущено проєкт MTI Upgrade.

Ми розуміли, що для дизайнера-початківцяи – це крутий кейс в портфоліо і можливість спробувати свої сили у візуалізації цінностей великого бізнесу. Крім наших топ-менеджерів, до складу журі увійшли керівники креативних агентств (Kyiv Fashion Institute, Saatchi & Saatchi Ukraine, TWIGA Ukraine), а також розробники програми Bird.

Згідно з умовами конкурсу, кожен учасник отримав від журі експертну оцінку своєї роботи та персональну добірку матеріалів для професійного розвитку. А нам як компанії було важливо побачити себе очима молоді та довіритися їхньому сприйняттю. Проєкт було презентовано в усіх профільних вузах Києва. Викладачі дякували нам за надану студентам можливість попрацювати над реальним кейсом. Склалося так, що ми реалізовували один з ключових напрямків соціальної відповідальності – освіту. У цій історії вигравали всі.

Фото: Група компаній MTI

Фото: Група компаній MTI

За два місяці конкурсу ми отримали 217 дизайн-макетів логотипу з 33 населених пунктів України. Середній вік учасників склав 20 років. Переміг школяр з Києва Андрій Шевчук. Йому всього лише 16 років, і він збирається вступати до вузу за спеціальністю «Графічний дизайн». Андрій розповів, що насамперед хотів створити «доброзичливий» логотип: на його думку, сьогодні це головна якість успішного бізнесу.

Є ще один цікавий «побічний ефект», який дав проєкт. Ми вийшли на нову для себе цільову аудиторію і познайомили її з нашими бізнесами. Посилили рівень знань про нас у творчої молоді від 16 до 25 років з усієї України, з якою (давайте відверто) навряд чи перетнулися б наші шляхи.

Бюджет проєкту в середньому дорівнює розробці нового логотипу у професійних дизайнерів. Але за цю суму ви не купите драйв і задоволення від роботи з молоддю. Нехай дотично, але візьмете участь у їхньому професійному становленні. Дасте творчий імпульс і ресурс для розвитку. Подивитеся на свій бізнес очима Z-тів. Налагодите з ними контакт.

Фото: Група компаній MTI

Фото: Група компаній MTI

Ми на практиці переконалися, як важливо для бізнесу розвивати креативні індустрії та освіту в країні.

До речі, один із членів журі на церемонії нагородження сказав про те, що у світі український дизайн посідає провідні позиції – краса у нас в ДНК. Тож нам залишається створювати правильні можливості для покоління, яке вже завтра буде керувати світом.

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Чому люди не хочуть чути про Бабин Яр. І чому в Києві має бути така станція метро Експерти

Чому люди не хочуть чути про Бабин Яр. І чому в Києві має бути така станція метро

Маргарита Яковлева
Маргарита Яковлева
журналістка, продюсерка фільму «Слово Праведника»
Як не боятися старості. Нові правила антиейджингу Експерти

Як не боятися старості. Нові правила антиейджингу

Тетяна Святенко
Тетяна Святенко
професор, доктор медичних наук, експерт МОЗ зі спеціальності «Дерматологія»
Пам'ять про катастрофу. Чого українці можуть навчитися у євреїв Експерти

Пам'ять про катастрофу. Чого українці можуть навчитися у євреїв

Маргарита Яковлева
Маргарита Яковлева
журналістка, продюсерка фільму «Слово Праведника»