Римські артикули. Романтичне купе Ferrari Roma

Огляди

Видавець і головний редактор колекційного автомобільного альманаху Premiumcar Іван Веснін про новинки авторинку.

Фото: Ferrari

Фото: Ferrari

Великі і священні марки-легенди давно привчили до передбачуваності і логістичного формалізму: тут звичний модельний ряд і наперед відомі, всіма очікувані дати планових замін відповідних машин їх новими поколіннями.

І раптом — грім серед ясного... Риму! Ferrari без жодних попереджень, зберігши повну секретність до останнього дня, являє несподівану новинку: абсолютно нове для своєї гами передньомоторное купе "2+2". Граціозна, з амбітним ім'ям — Roma (Рим).

Фото: Ferrari

Фото: Ferrari

Зараз, коли Ferrari вийшла з-під гніту гігантського концерну FCA (FIAT-Chrysler), в Маранелло розслабились: не потрібно берегти кожну копійку і роками погоджувати найдрібнішу ініціативу. З'явилися прагнення і можливість до експериментів. І хоча публіка найбільше чекає перший в історії марки позашляховик Purosangue (анонсований на кінець 2022 року), як раз Roma стала відліком нової епохи фірми.

Вона розширює свою виробничу номенклатуру, побачивши, що залежати від умовностей поділених ринкових ніш — безглуздо. Суперспортивні машини — це не малолітражки з їх жорсткою прив'язкою до сегментів. Якщо клієнтів пробиває на пристрасть, то й дві-три моделі Ferrari начебто ідентичного типажу, але з несхожою ментальністю і зовнішністю, будуть продаватися однаково добре, не змагаючись, а доповнюючи одна одну різноманітністю.

З технічної точки Roma — компроміс. Авто використовує алюмінієве шасі найдоступнішою Ferrari, купе-кабріолета Portofino. Від нього ж і мотор — голосистий 3,9-літровий V8 Biturbo. Щоправда, тут він більш потужний — 620 к. с. і 720 Нм тяги. Інтенсивна боротьба з вагою дозволила утримати масу на 1550 кг, причому буде і полегшена модифікація Roma Lightweight, ще на 80 кг легша. Розгін 0-100 км/год вдається за 3,4 секунди, максимальний темп 320+ км/ч.

Фото: Ferrari

Фото: Ferrari

При довжині 4,66 м машина стала найбільш компактною з усіх Ferrari. Нова 8-ступінчаста трансмісія («робот» з подвійним зчепленням) обіцяє швидкодію, подібну до гоночних «формул». Сьогодні бренд все більше усвідомлює користь повного приводу, однак Roma залишена чисто задньопривідною — класицизм рулить. Блиснули і комп'ютерники: на Roma дебютувала нова система курсової стійкості Ferrari Side Slip Control, яка творить дива тривимірного коригування траєкторії у віражах.

Але ще більше, ніж незапланованість появи, Roma викликала резонанс зовнішністю. Це чи не перша Ferrari за останні 20 років, про яку безсоромно будь хто скаже: «Гарна». Ні для кого не секрет, що два десятиліття в Маранелло надмірно захоплювалися роботизованим технократичним дизайном: машини народжувалися в рублено-мілітаризованому вигляді, такими собі кубічними «кіборгами».

Феномен почався ще наприкінці 90-х, коли туринська дизайн-студія Pininfarina, яка історично малювала за велінням Енцо Феррарі всі машини його фірми, довірилася стилістам-японцям і віддалася команді Кена Окуями. Ті безсовісно впорснули у всю гаму гордості Італії жорсткі етнічні риси войовничих «ніндзя». Несумісність холодного азіатського диктату з ніжним пасіонарно-ліричним етносом марки призвела до скандального розриву партнерства з Pininfarina, яке здавалося вічним.

Фото: Ferrari

Фото: Ferrari

Ferrari справедливо вирішила, що створить вигляд своїх машин і самостійно, з рідними дизайнерами. Самурайський екскурс, тим не менш, дав імпульс розвитку стилю Ferrari, несучи заморські мотиви, нетривіальність бравого космополітизму. Однак його шлейф за інерцією затягнувся на роки: справжні поціновувачі вже давно скучили за інгредієнтами, які принесли славу Ferrari — чуттєвістю елегантних форм і латинською витонченістю.

Roma символічно відпрацьовує своє ім'я: дизайн наповнений романтичністю і глибокої експресією. Можна сказати, що машина жіночна. Нехай навіть анфас сповнений агресії величезної роззявленої «пащеки» облицювання радіатора, що імітує формами і зубцями решітки «акулячі щелепи» гоночних машин Італії 50-60-х років. Але це все якась феміністична агресивність.

Фото: Ferrari

Фото: Ferrari

Бос дизайн-центру Ferrari Флавіо Манцоні не приховує делікатності місії: «Було дуже складно гармонійно витримати в Roma витонченість класичних італійських купе Gran Turismo, брутальну атлетичність трекових спорт-карів і комп'ютерні нотки модернової цифрової епохи». Про останні телеграфують хитромудрі часточки задніх ліхтарів, які, по правді сказати, не дуже узгоджені із загальним ансамблем кузова, але, як спалах спонтанної римської схоластики, виглядають дуже самобутньо. Харизма Roma зашкалює, виправдовуючи будь-який дизайнерський меланж.

В кабіні машини підопічні Манцоні влаштували справжню революцію. Кокпіт поділений на дві роздільні «капсули» — пілота і його супутника або супутниці. Між ними височить центральний 8,4-дюймовий дисплей, виконаний в «альбомному» вертикальному форматі, схожий на переносний планшет. Цікаво, що передній пасажир має свій окремий тачскрін-екран, щоб гуляти нетрями меню, не відволікаючи водія від пілотажу. Як справжнє купе Gran Turismo, Roma має два крихітних задніх сидіння, зручних для пасажирів до 150 см зростом, а також цілком корисний багажник у 345 літрів.

Фото: Ferrari

Фото: Ferrari

При своїй неоднозначності, Roma сподобалася прихильникам всіх смакових таборів. А заодно гарантувала звання супер-хіта, бо чистокровний суперкар отримав на диво доступну ціну. В Європі прайс-лист стартує від 205 000 EUR, і навіть укомплектована опціями «під зав'язку» Roma вписується в чверть мільйона євро. Сьогодні стільки коштують багаті версії спорт-карів банальних Porsche, Mercedes або Audi з її придатком Lamborghini. А тут вам дистильовано богемна Ferrari, яка однією лише аурою спопеляє будь-якого з німецьких або британських спорт-карів. Та і їздять нинішні «Феррарі» так, як жодному англо-саксонському аналогу й не снилося.

Ferrari не має офіційного дилера в Україні вже п'ять років. Найближчими роками це упущення обов'язково заповниться. Пришестя позашляховика Purosangue неминуче поверне інтерес до марки нашого клієнта, та й зростаючій гамі спорт-карів потрібні нові ринки.

Фото: Ferrari

Фото: Ferrari

В Маранелло розуміють, що неждано-позаплановий дебют Roma, як кажуть самі італійці, «дітище адреналіну, а не бізнесу», ще крутіше задере вгору гриву «Гарцюючого жеребця». Тому і наважилися на таку патетичну назву. Вперше за 75 років історії, марка «пожертвувала» для свого автомобіля ім'ям столиці нації. Та й момент для фонтанування патріотизмом зараз ідеальний: колишній материнський концерн FIAT (група FCA), в який Ferrari входила півстоліття, фактично поглинений французьким холдингом PSA (Peugeot-Citroen-Opel). Але Ferrari, як національну інституцію країни, вивели з угоди, не здавши «жабоїдам». Roma буде правофланговим прапороносцем Італії, зіркою «римських артикулів».

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Автоновини: концепт-кар Ruf Rodeo – продовження серії Огляди

Автоновини: концепт-кар Ruf Rodeo – продовження серії

Гучний мачо. Перший позашляховик Aston Martin Огляди

Гучний мачо. Перший позашляховик Aston Martin

Сім літрів, дві долі. Кінопрем'єра тижня Стиль життя

Сім літрів, дві долі. Кінопрем'єра тижня