«Електрик» на постійну посаду. Новий FIAT 500 став на 100% електромобілем

Огляди

Видавець і головний редактор колекційного автомобільного альманаху Premiumcar Іван Веснін про авто, які треба знати

Фото: Fiat

Фото: Fiat

Італійський «карапуз» FIAT 500 — справжній феномен автомобільного ринку. І справа навіть не в його приголомшливих продажах, а у відродженні моделі. 2007-го сімейство «П'ятисотих» (включно з мінівеном 500L і кросовером 500X) розкупили у кількості 3,3 млн примірників. Важливішим за цифри продажів є те, що цей модерновий симпатяга, який геніально зображає старенький «Фіатик» минулого століття, відзначився соціальною універсальністю.

Фото: Fiat

Фото: Fiat

Якщо базові «роздягнені» модифікації 500-го купують студенти і (європейські) безробітні, то топваріанти (наприклад, знаменитий 500 Gucci) обожнюють заможні автомобілісти гламурних кварталів. А буйний спорткар 500 Abarth обожнюють вибагливі поціновувачі гоночного пілотажу. В Україні, незважаючи на скептичне ставлення співвітчизників до подібних «бліх», теж завойовано цільову аудиторію: у нас в країні зареєстровано майже чотири тисячі одиниць «П'ятисотих».

Фото: Fiat

Фото: Fiat

Через 63 роки після дебюту найпершого Cinquecento (що означає «п'ятсот» італійською) легендарна машина повністю змінює свою «рушійну силу». Новітнє покоління FIAT 500 працює виключно на електротязі. Але! Аби негайно заспокоїти шанувальників традиційної «П'ятисотки», багато з яких абсолютно не готові до переходу на електромобілі, одразу ж скажемо: нинішній, а тепер вже «минулий» 500-й, залишиться на конвеєрі щонайменше до кінця 2022-го. А якщо попит триватиме, то й роками пізніше.

Фото: Fiat

Фото: Fiat

Улюблена мільйонами машинка зазнала чергового оновлення: до її гами додався Mild-Hybrid (електродвигун стартера-генератора, що за умови прискорення досилає в трансмісію аж до 3 к. с. потужності). Невеликі естетичні модернізації поєднуються з поліпшеним стандартним оснащенням і ще вигіднішою ціною. Тобто для тих, хто давно планував підкоритися чарам «П'ятисотого», його новий доленосний стрибок у майбутнє — це одночасно і привід поріднитися з версією із сьогодення.

Фото: Fiat

Фото: Fiat

«Але ж революційний електричний New 500 складно зовні відрізнити від традиціоналістського!» — вигукнете ви. І будете праві. Адже новинка створена за популярним сьогодні «клаптиковим» принципом кузовних технологій. На абсолютно нову, повністю «електричну» платформу, з укладеними під її підлогу батареями, насунули верхню структуру (дах, дверні рамки) поточної моделі. Саме тому силует принципово іншого електромобіля до болю нагадує всім відомий 500-й.

Фото: Fiat

Фото: Fiat

Хоча деталювання екстер'єру New 500 кардинально переосмислене — в «кібернетичному», трохи «космічному» стилі, притаманному всім сучасним «електричкам». Авангардні штрихи, до речі, симпатично контрастують із загальними «старечими» лініями корпусу, який став світовим еталоном дизайну «ретро». Навіть розміри електромашини трохи збільшилися: на шість сантиметрів у довжину і ширину, ще пару сантиметрів додала колісна база. Але це, як і раніше, коротенька міська машинка, загальний зріст якої 3,63 м. Автентична «королева джунглів мегаполіса». У них їй допоможе функція «акустичного попередження» — відтепер в ЄС електромобілі на малих швидкостях повинні подавати попереджуючий сигнал, позначаючи себе пішоходам. FIAT вибрав таким «рингтоном» ідилічну мелодію Amarcord композитора Ніно Рота.

Фото: Fiat

Фото: Fiat

Незважаючи на зовнішню фамільну схожість начинка у New 500 тотально інша. Головне — напрочуд велика для такого автомобільчика батарея у 42 кВт*год. Вона забезпечує автономію на одній зарядці до 320 км. Звичайно, це ідеалістичний показник, виведений для «лабораторних» умов. Але якщо машина у випадку енергійної їзди, та ще й у морози, зможе протриматися навіть 200 км, це буде прорив для даного сегмента. Передні колеса «П'ятисотки» приводить електромотор у 120 к. с. У майбутньому, безумовно, з'являться потужніші версії, включно з повністю електричним варіантом ікони Abarth з «табуном» понад 200 «електросил». Але і в стартовому виконанні електрична крихітка є динамічною — до «сотні» з місця прискорюється за дев'ять секунд. Хоча для «електрички» куди важливішим є спринт до урбаністичного темпу, і тут машинка — справжня ракета: 0-50 км/год вистрілюються всього за три секунди.

Фото: Fiat

Фото: Fiat

Ще важливішою є «скорострільність» зарядки акумуляторів. Новий «П'ятисотий» оснащений могутнім зарядним блоком потужністю 85 кВт. Він заповнює порожню батарею на 80% всього за пів години. А «набити» пробіг 50 км можна взагалі за п'ять хвилин. Але для такого «зарядного тиску» потрібна стаціонарна зарядна станція. Більшість же власників задовольниться штатною переносною зарядкою від FIAT: у базі її віддача 3 кВт, а в разі монтажу в якості настінної (домашньої) — до 7,4 кВт.

Фото: Fiat

Фото: Fiat

Масштабна революція нової машини відбулася в салоні. Тут італійці навіть і не рятували характерний для «П'ятисотки» ретростиль. Йому на догоду залишено хіба що грандіозний овал, який оперезує передню панель. В іншому — безсоромний хай-тек, «пульс майбутнього». Величезний центральний дисплей у 10,25 дюймів — такий розмір наразі практикують преміальні німецькі марки.

Фото: Fiat

Фото: Fiat

Новий 500 дебютував з відкритим кузовом Cabriolet: м'який верх даху зсувається у багажник. FIAT пишається тим, що це поки єдиний у світі повністю електричний кабріолет. Однак звичний хетчбек New 500 не просто обов'язково з'явиться, але й складе левову частку продажів.

Фото: Fiat

Фото: Fiat

Спершу новомодний електромобіль виявиться недешевим за мірками «П'ятисотки» – не менше 30 тис. євро. Дебютні версії, наповнені аксесуарами і стильною персоніфікацією, взагалі сягатимуть 40-50 тис. Саме тому на перших порах в Україні продажі виявляться символічними. Зате ще не один рік за нового «електрика» на наших теренах віддуватиметься його прямий предок.

Фото: Fiat

Фото: Fiat

Так, гримаси ринкової долі скорчилися таким чином, що Україна опинилася головним напрямком вторинного збуту першої спроби FIAT зробити стовідсотково електричний 500-й. У 2013-2017 рр. на окремій лінії в Мексиці виробляли електромобіль FIAT 500e на базі масового «П'ятисотого». Він призначався виключно для штату Каліфорнія — показати тамтешнім снобам, які божеволіли від електрокарів, що італійці є «екологічно передовими». Незважаючи на компромісну конструкцію машина вийшла вдалою — керувати нею одне задоволення. Єдине, маленька батарея навіть у новому стані давала аховий пробіг — у середньому менше 100 км. І хоча каліфорнійці розкупили весь випуск з майже 25 тис. одиниць пробного 500е, модель надто втрачає ціну в своїй іпостасі «б/у». Тому й виявилася затребуваною українським бумом на старі (биті) електромобілі. Уже понад семисот 500e їздять вітчизняними дорогами, а багато сотень ще плистимуть і плистимуть. Стільки «чужорідних» електричних «П'ятисотих» немає в жодній країні світу (крім Штатів). Така ось доля України — полюбити первістка електричного 500е в його «другому житті».

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Автоновини: Kia Sorento 2020 дебютує в Facebook Огляди

Автоновини: Kia Sorento 2020 дебютує в Facebook

Автоновини: голлівудський розмах Hyundai Elantra Огляди

Автоновини: голлівудський розмах Hyundai Elantra

5 п'ятих елементів. Найзначущі автомобілі 2019-го Техно

5 п'ятих елементів. Найзначущі автомобілі 2019-го