ПреDSтавницький француз із Китаю. Президентський DS9

Огляди

Видавець і головний редактор колекційного автомобільного альманаху Premiumcar Іван Веснін про автомобілі, які потрібно знати

Фото: DS

Фото: DS

У середовищі французького автомобільного соціуму впродовж уже не одного десятиліття актуальною залишається тема головної культурологічної скорботи: як саме так сталося, що автомобілі їхньої країни, які у 20-70-ті роки XX століття значилися серед найпрестижніших і статусних, геть втратили приналежність до Premium?

Фото: DS

Фото: DS

Однак галли ніяк не можуть змиритися зі статус-кво й епізодично виступають проти нього «проєктами протесту». Чергова спроба нагадати про минулу славу французького автомобільного люксу – відтепер найшикарніший представник галльського автопрому, солідний офіціозний седан DS9. Як і всюди у світі, згадку про DS, про цей юний VIP-бренд, поки що складно уявити без асоціацій з Citroen, його материнською компанією. Група PSA (Peugeot, Citroen, Opel) відчайдушно бореться з таким «опошленням» їхньої новітньої та «священної» марки, наполягаючи, що «DS зовсім не Citroen».

Фото: DS

Фото: DS

Для цього вигадуються все нові й нові розшифровки абревіатури DS. Всі вони неодмінно англійською: Different Spirit, Distinctive Series. Вони виглядають досить блідо на тлі оригінального й істинно франкомовного значення – скорочення DS, яке стало колись крилатим завдяки Шарлю Де Голю, головному прихильнику цього імені. Фонетичне звучання буквосполучення — deesse («деесс») – мовою Дюма означає «Богиня»! Це піарники PSA чомусь сором'язливо замовчують.

Фото: DS

Фото: DS

Але це все лірика, дискусії про витоки наймення DS. А власне фізика полягає в тому, що, враховуючи всі претензії виробника на «французький Maybach», DS9 довелося створювати доступною механікою, яка у PSA є під рукою. «Дев'ятий DS» народжений повністю в «кістяку» седана Peugeot 508 нового покоління. Уніфікація гранично висока, про що допитливий погляд здогадається одразу — по вікнах та дверях, взятих безпосередньо від «Пежо».

Фото: DS

Фото: DS

DS9 технічно і є Peugeot 508, тільки з індивідуальним оформленням «фізіономії» та тильної частини. У дизайні клонування 508 маркою DS вражають не тільки умисний гігантизм деталювання, акцентування агресивності та завзяття всіляко «надути Premium-імідж». Паралельно стиль моделі розігрує карту... «азіатського коріння». І це якраз у гордості латинської індустрії? Саме так! Чому так відбувається — секрет Полішинеля!

Фото: DS

Фото: DS

Розумним було б припустити, що машина, яка покликана стати еталоном «французького шику», збирається безпосередньо в П'ятій республіці – на найбільш правильних місцевих конвеєрах. Дудки! Випуск DS9 доручено виключно заводу в китайському Шеньчжені. Що стало неминучим кроком: 2/3 збуту моделі заплановано в КНР. Без цього ринку (як і без локалізації там виробництва) проєкт не відбувся б у принципі.

Фото: DS

Фото: DS

Однак скептикам, які поспішають відразу ж обгадити DS9-й його «вузькооким народженням», заперечимо реальністю. Саме китайські фахівці в наші дні набагато більше «набили руку» на випуску моделей рівня Premium, ніж виробничники у самій Франції, які десятиліттями концентруються на бюджетних міських машинках. C' est la vie! Тобто в Старий світ, в Україну зокрема, автомобіль будуть поставляти з Піднебесної.

Фото: DS

Фото: DS

Але для DS9 за будь-яких умов забезпечено статус «президентської колісниці». Адже з моменту появи бренду DS у 2011-му кожен глава французької держави неодмінно обирає флагман цієї New-марки для публічних виїздів. Велична тінь великого Де Голля та його відданих Citroen DS не дозволяє діяти інакше. І нарешті французькому президентові дістанеться адекватний за статусом представницький седан. Бо раніше доводилося пристосовувати під «членовоз» зовсім непідхожі для цієї місії моделі — якийсь сімейний хетчбек DS5 або позашляховик DS7.

Фото: DS

Фото: DS

Агрегатна база DS9 (як, власне, і кузов) продиктована наявністю того, що є в активі PSA. Сьогодні найпотужніший бензиновий мотор групи (від «брудних» дизелів тут вирішили відмовитися) — скромна «четвірка» об'ємом лише 1.6 літра. Про жоден повнорозмірний двигун V8 або якийсь V6 не йдеться — французи давно вже не збираються розробляти такі монстри.

Фото: DS

Фото: DS

Але якимось чином високу потужність видобувати треба. Та на допомогу прийшла «нова ера» — електрифікація. Недобір «бензинових сил» на DS9 з лишком компенсується електричними. Це повноцінний Plug-In Hybrid з батареєю ємністю 11,9 квтг, яка може живитися від мережі. Топова версія має два електромотори — по одному на кожну вісь. Це допомагає наздогнати відразу «двох зайців» у гонитві за необхідними Преміум-вступними: зробити DS9 і потужним, і повнопривідним (задня вісь крутиться тільки електрично). Комбінація бензинового та двох електричних двигунів дає віддачу в 360 к. с. Чимало!

cl-19506051.jpg

Звісно, гібрид може перебувати в ролі суто електромобіля – наприклад, в умовах мегаполісу. Повної батареї вистачає на «зелений» пробіг до 50 км (без перевищення швидкості 140 км/год). Втім, саме ця «генеральська» модифікація (при всій крутизні) водночас дає одну якість, якої орієнтовані на «демократичність» французи бояться найбільше, — дорожнечу. З ціною 50+ тис. євро топ-версія DS9 точно не зможе забезпечити великі продажі. Тому «безкомпромісний бренд DS» відразу йде на компроміси.

Фото: DS

Фото: DS

Перший з них — «полегшений гібрид»: з одним електродвигуном і, відповідно, тільки переднім приводом. Така машина має 250 к. с., але скидає «десятку» з цінника DS9. Проте ніхто не сумнівається, що левову частку продажів моделі – як в ЄС, так і в Україні – складе нечебто зовсім «сором'язлива», далека від плутократії, зате найдоступніша модифікація. Циніки вже здогадалися, що у неї буде тільки самотній бензиновий мотор 1.6 Turbo. За рахунок турбіни його «розігріють» до 225 к. с. Не дуже багато для «представницького лімузина». Зате й ціна солодка – близько 35 тис. євро, і це навіть з найбільш помпезною салонною обробкою. А вона у DS9 феєрична. Великі варіанти моделі хизуються неймовірно модними та місцями фантасмагорійними інтер'єрними шедеврами: сміливі візерунки декорацій, комбінації шкіри з Алькантарою, хитромудрі виверти оформлення, включно з механічними годинниками паризької марки B. R. M. на вершині центральної консолі. Салон DS9 набагато більш індивідуальний, ніж екстер'єр машини.

Фото: DS

Фото: DS

Цікаві габарити моделі — її довжина 4,93 м. Цифра повністю співпадає з аналогічним показником BMW 5-Series, Audi A6 і Mercedes E-класу. Можна було б повірити, що DS9 протиставляє себе цій авторитетній німецькій трійці. Однак власне французи позиціонують свій флагман проти сегмента нижче — BMW 3 Series/Audi A4. Давні галльські хитрощі: «Ми зробимо седан з габаритами представницького рівня, але запропонуємо за ціною доступного бізнес-класу».

Фото: DS

Фото: DS

Втім, якщо судити з філософських претензій «паризького люксу», духовно DS9 бачить себе прямим аналогом Rolls-Royce або Bentley! Такі ментальні «імпульси французької переваги» реально діють тільки на китайську клієнтуру. А для Старого світу та рідного українського ринку цей «спалах спогадів про автомобільний престиж Made in France» подарує несподіваний продукт — екстравагантний раритетний седан європейського Преміум-бренду за цінами банальних «японців». ПреDSтавницький вибір для спритних оригіналів.

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Автоновини: концепт-кар Ruf Rodeo – продовження серії Огляди

Автоновини: концепт-кар Ruf Rodeo – продовження серії

Автоновини: Kia Sorento 2020 дебютує в Facebook Огляди

Автоновини: Kia Sorento 2020 дебютує в Facebook

Автоновини: голлівудський розмах Hyundai Elantra Огляди

Автоновини: голлівудський розмах Hyundai Elantra