Найменший «Гранд». BMW наздоганяє Mercedes у вузькій ніші

Огляди

Видавець і головний редактор колекційного автомобільного альманаху Premiumcar Іван Веснін про новинки авторинку

Фото: BMW

Фото: BMW

«Велика трійка» німецьких Premium-виробників впродовж останніх років не тільки сама винаходить все нові й нові класи, підкласи автомобілів, але й обов'язково пірнає в ті сегменти, які придумані конкурентами-співвітчизниками.

Притчею во язицех стало відкриття баварцями з BMW цілого нового виду автомобілів — позашляховиків з кузовом Coupe (X6, X4, X2), які були як під копірку спочатку «Мерседесом», а потім – Porsche та Audi. Однак далеко не завжди BMW була в піонерах. Наприклад, Mercedes ініціював моду на чотиридверні «седани-купе» ще у 2004-му, створивши модель CLS, яка зараз живе у своєму третьому поколінні. Відповіддю на тріумф CLS стали його аналоги конкурентів: Porsche Panamera (2009 року), Audi A7 (2010 року) і пізніше за всіх — лише у 2012-му — BMW 6 Series Gran Coupe. «Мерседес» розвинув приголомшливий успіх великого і дорогого CLS, видавши у 2013-му його маленьку «сестричку» CLA — купейну версію компактного А-класу. Ось саме противником CLA (точніше, його другого покоління) став принципово новий член родини з Мюнхена — BMW 2 Series Gran Coupe.

Фото: BMW

Фото: BMW

Загалом вся друга серія у баварців поки що у стадії становлення. Дивні мінівени 2 Series Active Tourer і Gran Tourer дружно вважаються «найстрашнішими «Бімерами» в історії». Ентузіасти дуже цінують дводверне спорт-купе 2-ї серії, особливо його топмодифікацію, гнівну М2.

Однак 2 Series Coupe — елітний та дрібносерійний продукт. Дивакувату другу серію, поки що не прийняту багатьма шанувальниками марки, треба розвивати. Тому її принципово підсилили: замість класичного седана «двушки», який хоча й напрошувався, але апріорі був банальним, мюнхенська дизайн-студія блиснула чотиридверним купе-седаном 2 Series Gran Coupe, безпосереднім конкурентом CLA.

Фото: BMW

Фото: BMW

Модель, яка вперше з'явилася в родині BMW, як і більшість інших «двійок», зроблена на базі хетчбека 1-ї серії, новітнього покоління. Це принципово нова платформа FAAR, спочатку народжена для «англійського підшефного», MINI. Вона передньопривідна, тільки з 4-циліндровими моторами.

Фото: BMW

Фото: BMW

Втім, у випадку з 2 Gran Coupe її механіка не так важлива, як екзальтований зовнішній вигляд. У ньому машина відзначилася. Похилі, «флюїдні» форми чудові — елегантні й агресивні водночас. Згідно з новою стратегією BMW, спорт-купе марки будуть мати гіпертрофовані, величезні ніздрі знаменитого «беемвешного» облицювання радіатора. «Двійка» Gran Coupe — первісток цієї стилістичної політики.

Фото: BMW

Фото: BMW

З довжиної 4,53 метра новонароджена 2 Series Gran Coupe більша і за 1-шу серію, і за купешки 2-ї серії. Але в цій спорідненості є підступ, бо «двійки» з кузовами Coupe і Convertible поки що виготовляються на платформі колишньої 1-ї серії (щоб залишатися з класичним заднім приводом). Втім, тим любителям BMW, кому сподобається баварський «анті-CLA», але принципово не підійде його передній привід, легко замовити 2 Gran Coupe з прекрасною інтегральною трансмісією xDrive. Вона потягне доплату лише на пару тисяч євро і буде доступною з більшістю моторів. А очолює панель «другого» Gran Coupe — приголомшлива «розпечена» M235i. Її 2-літровий мотор Biturbo розвиває 306 к. с., що разом з особливим повним приводом і диференціалом Torsen дозволяє розгін 0-100 км/год за 4,9 секунди.

Фото: BMW

Фото: BMW

Інтер'єр зовні неординарної «двушки» ідентичний салону нової «одинички» — різкі кути та навмисна «швабська масивність». Її вінчає центральний дисплей 10,25 дюймів. Зате у Gran Coupe помітно більше місця для задніх пасажирів, ніж у 1 Series, та й об'єм багажника більший – непогані для компактних зовнішніх розмірів 430 літрів. За практичністю «Гранд Купе» — це справжній седан. Багато хто навіть запідозрєю, що він робить замах на святиню гами BMW, знамениту «трійку», але це суто візуальний міраж, адже та довша на 18 см — гігантська за мірками автопрому різниця.

Фото: BMW

Фото: BMW

І 1-ша, і 2-га серії в Україні традиційно мають чисто символічний, одиничний збут. Однак, судячи з певної популярності у вітчизняних гламурних клієнток мерседесівського CLA, пришестя 2 Series Gran Coupe однозначно пожвавить місцевий попит на сім'ю «двійок». Тим паче, що, попри її елітний статус та екзотичний дизайн, «двушка Гран купе» виявиться найбільш недорогим седаном BMW — від 30 тисяч EUR.

Фото: BMW

Фото: BMW

Протягом року також очікується дебют другого покоління прямого старшого брата, 4 Series Gran Coupe. Лінійка купейних седанів BMW складе три моделі. Найбільш масовим стане найменший з «Грандів» — 2 Gran Coupe.

Цікаво, що нова зіркова 2 Series Gran Coupe зі старту своєї кар'єри встигла «поріднитися» з Києвом. Фірмовий відеоролик завод знімав у декількох точках світу, однак превалюють кадри, що відобразили новонароджене «Гран Купе» на недобудованому Подільському мосту. Примітно, що зйомки відбувалися в найсуворішому секреті – навіть український імпортер BMW нічого про це не знав. Баварців можна зрозуміти: на той час (середина літа 2019-го) існування всього проєкту залишалося під грифом Top Secret. Мюнхен старався, щоб нова 2 Gran Coupe стала найбільшим сюрпризом. Потрібна була вкрай незвичайна, але також і максимально безлюдна локація. Київський довгобуд виявився ідеальним вибором.

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

GLEдіатор гламура. Нове обличчя культового Mercedes GLE Coupe Огляди

GLEдіатор гламура. Нове обличчя культового Mercedes GLE Coupe

Соні не працюють у Sony. Легенда побутової техніки презентувала електромобіль Огляди

Соні не працюють у Sony. Легенда побутової техніки презентувала електромобіль

Саудівська «Дакарія». Легендарне ралі змінює прописку Огляди

Саудівська «Дакарія». Легендарне ралі змінює прописку