KIA в кільватері люксу. Новий Sorento

Огляди

Видавець і головний редактор колекційного автомобільного альманаху Premiumcar Іван Веснін про новинки авторинку

Фото: KIA

Фото: KIA

У 2001-му, коли дебютував перший в історії KIA Sorento, світ звернув увагу не стільки на сам автомобіль, як на той факт, що скромна, «така, що соромиться саму себе», корейська машина була названа гучним латинським ім'ям. Найбільше «проба пера» KIA в класі великих позашляховиків запам'яталася автомобілістам рекламними роликами, в яких за кермом того «сором'язливого» (ще рамного) Sorento ганяв Андре Агассі – зірка світового тенісу.

Фото: KIA

Фото: KIA

Втім, машина, як і всі «початкові» KIA, надавала «максимум заліза за мінімальні гроші». Надійність була на висоті, і Sorento міцно посів свою нішу на ринку — протримався на ньому впродовж 10 років, розійшовшись накладом під мільйон штук. Подальший розвиток моделі невблаганно злітав у розмірах, власне, як і у статусності.

Відтоді через Ніагарський водоспад протекли мільйони літрів води. Четверте покоління Sorento навіть натяком не згадує про боязкі-лагідні звички своїх попередників.

Фото: KIA

Фото: KIA

У новітньому пришесті черговий Sorento став просто непристойно розкішним. Сама лише зовнішність машини немов кричить: «Я — для багатих і успішних!» Деталювання кузова «захлинається» від достатку густого хрому. Але, поряд з «хромованим класицизмом», авто сповнений зарозумілого авангардизму. Чого тільки коштує цей «акулячий плавник», який вістрям стирчить біля основи задньої віконної стійки.

Фото: KIA

Фото: KIA

New Sorento не просто дуже гарний – він також насичений оригінальними, сміливими та незаштампованими рисами. Деякі з них дають приклад всьому стайлінгу великих позашляховиків. Не секрет, що попередній Sorento хоча й вважався вдалою машиною, але його зовнішність мало кого турбувала. Відтепер модель — одна з тих SUV, які на ринку мають найбільш радикальний вигляд.

Фото: KIA

Фото: KIA

Проте новий Sorento розкішшю свого салону вразив значно більше, ніж чарівним екстер'єром. Салон не тільки розширено за всіма вимірами, але й обробкою він став затьмарювати преміальність будь-якого німецького однокласника. Звісно, базові версії будуть далекими від анонсованих зараз елітних топмодифікацій. Але останні змушують відкрити рота від крутизни використаних матеріалів і від рівня мультимедіа (центральний 10,25-дюймовий екран тяжіє над кабіною).

Фото: KIA

Фото: KIA

KIA долучилася до моди всіх без винятку престижних марок, запустивши прошивку шкіряних крісел і дверей кабіни ромбовидними візерунками. Щодо архітектури передньої панелі, то вона недвозначно нагадує стиль... Mercedes. Оскільки Sorento — 7-місцевий позашляховик, то корейці особливо підкреслюють, що місця на «головному», другому ряді сидінь стало якісно більше. Збільшилися й розміри кузова: база стала більшою на 35 мм. Щоб машина загалом не вийшла незручно великою, їй (замість розширеного корпусу) урізали зовнішні звиси переднього/заднього бамперів.

Фото: KIA

Фото: KIA

Цікаво, що зовні New Sorento — наче зменшена копія іншого новітнього джипа марки, величезного Telluride. Цей 8-місцевий гігант (понад п'ять метрів завдовжки) став флагманом марки, найбільшим авто в її історії. Поки що він призначений для ринку США, де й виробляється. Мастодонт був би «на ура» прийнятим в українських реаліях: з XXL-габаритами модель відчутно дешевша за її прямі аналоги, обожнювані у нас Toyota LC200/Lexus LX570, Cadillac Escalade, а про BMW X7 або Mercedes GLS годі й говорити. А в дизайні мега-KIA навіть «втре носа» згаданим авторитетам.

Фото: KIA

Фото: KIA

Одна біда: корейці поки що не постачають Telluride в Європу. Хоча його попередник – модель Mohave – у нас продавався. Це був ще рамний автомобіль «з минулих епох», тож збут його у нас виходив мінімальним, як і всюди в Старому світі. Але, зважаючи на масштаб імпорту в Україну не дуже старих (і не завжди не дуже битих) машин з Північної Америки, немає сумнівів, що з часом сотні величезних Telluride опиняться на наших теренах.

Фото: KIA

Фото: KIA

Складно не помітити, що основні риси зовнішності і Telluride, і Sorento витримані в стилі, який нині взяли на озброєння електромобілі. KIA легко відчула цю іміджеву тенденцію, тож і сама готова до переходу на «електрички». New Sorento вже частково електрифіковано. Запропоновано два бензинових гібриди, обидва з 1,6-літрової (!) турбованою «четвіркою». Перший — «полегшений», потужністю сумарно у 230 к. с., з електромотором на 44,2 кВт і маленькою батареєю на 1,5 квтг, яка живиться тільки від рекуперації руху. Другий — повноціннний Plug-In Hybrid, де батарея на 16,6 квтг живиться від мережі, а загальна потужна віддача — 265 к. с.

Фото: KIA

Фото: KIA

Втім, немає сумнівів, що на вітчизняному ринку, як і раніше, абсолютна більшість продажів буде за шанованим поціновувачами «солярки» 2,2-літровим турбодизелем. Він серйозно оновлений, видаючи відтепер понад 200 «конячок». У блоці з ним новітня трансмісія — «робот» 8DCT. Ніхто не сумнівається, що і дизель, і гібриди досягнуть двох цілей: зроблять новий Sorento істотно динамічнішим, а одночасно й економічнішим.

Фото: KIA

Фото: KIA

Водночас «стрімкими» повинні стати й тарифи. Якщо «початкові», найбільш доступні варіанти фірма спробує залишити в рамках цін колишнього покоління, то максимальні за ціною виконання відверто поб'ють нові рекорди прайс-листа KIA. Але це логічно: новинка пропонує комфорт та статус на рівні моделей «Мерседеса» чи «Ауді», з якими її можна сміливо порівняти. Тому й розраховувати на збереження мінімальної вартості наївно. У сучасному доленосному поділі автовиробників хтось вирішує атакувати бюджетні сегменти, а інші беруть курс на Premium. І корейська марка однозначно налаштувала свій компас на манливі координати престижу. Кільватер KIA лежить до полюсів люксу.

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Автоновини: концепт-кар Ruf Rodeo – продовження серії Огляди

Автоновини: концепт-кар Ruf Rodeo – продовження серії

ПреDSтавницький француз із Китаю. Президентський DS9 Огляди

ПреDSтавницький француз із Китаю. Президентський DS9

Автоновини: Kia Sorento 2020 дебютує в Facebook Огляди

Автоновини: Kia Sorento 2020 дебютує в Facebook